maanantai 24. joulukuuta 2012

Los Angeles

22.12.2012
Tätä postausta kirjoittelen Enkelten kaupungissa. Asutaan Hermosa Beachilla Surf City -hostellissa, joka on perushyvä hostelli, ei tosin järkkää oikein mitään aktiviteetteja. Mutta hyvä sijainti.

Hostellin sisäänkäynti alakerran baarien lomassa

Torstaina käytiin Six Flags Magic Mountain -huvipuistossa, oli ihan huippua. Siellä on teemana vuoristoradat, ja niitähän sitten riitti. Paras kaikista oli X2, ja pelottavin sellanen Lintsin Raketin tyyppinen Drop of Doom, joka nousee hullun korkealle (120m) ja sitten vapaapudotuksella alas. Minä olin jo ihan paniikissa siinä, kun se meni ihan sairaan korkeelle ja hitaasti ylös! Nousu oli sata kertaa pahempi ku lasku. Tuon jälkeen piti vielä uskaltautua Superman: Escape from Kryptoniin, jossa se vaunu ampaisi korkeuksiin niin, että lähdössä oli selkä menosuuntaan ja siellä ylhäällä katsottiin suoraan alaspäin, jonka jälkeen vapaapudotus alas. Näytti aivan kauhealta, mutta ei lopulta ollut yhtään paha kun kaikki tapahtui niin nopeasti. Alla videopätkää eka X2 ja sitten Superman.

Palellutin itseni tuolla huvipuistossa, katottiin aamulla säätiedotusta että 18 astetta pitäs olla lämmintä, ja otin vaan pitkähihaisen ja jätin takin autoon. Koko päivän olin ihan jäässä, ja eilen sitten kamala flunssa. Viime yönä nukuin 12 tuntia ja tänään 2,5 tunnin päikkärit... Nina  on kans sairaana.

23.12.2012
Eilen pyöriskeltiin Hollywoodissa ja Beverly Hillsissä. Ihan siistejä paikkoja, vaikkakin meillä meni suurin osa ajasta autoiluun. Täällä on tosiaan tuo liikenne aivan käsittämättömän ruuhkaista! Yhteensä 11 tunnista oltiin varmaan 6-7 tuntia autossa. Hollywood ja Beverly Hills oli molemmat aika lailla sitä mitä oletinkin, Beverly Hills kunnon rich bitch -aluetta ja Hollywood hyvin kaupallista. Käytiin pyörähtään Griffithin observatoriollakin ottamassa kuvia kuuluisasta Hollywood-kyltistä sekä tutustumassa itse observatorioon, joka oli tosi mielenkiintoinen. Oisin voinu siellä enemmänkin aikaa viettää, mutta aikataulu ei antanut periksi :(

Griffith observatoriolta, yhtä iloisena ku aina (mulla on lempinimi Minna the Mad, ku en koskaan hymyile)

Losin reissuporukka

Observatorion heiluri, joka ei liiku maan pyörimisliikkeen mukana, vaan pysyy magneettien avulla paikallaan heiluen koko ajan ja kaataen tuollasia kieliä joka kymmenes minuutti sitä mukaa kun maa sen alla pyörii.

Beverly Hills

Hollywood
Illalla käytiin tässä Hermosa Beachilla yhessä irkkupubissa Hennessey's Tavernissa ja paikallisessa yökerhossa Baja Sharkeezissa, joka muistutti itse asiassa aika paljon suomalaisia kapakoita. Pieni tanssilattia ja pöytiä joiden ääressä istua. Ite olin sen verran väsynyt flunssan takia, että lähdin jo kahdentoista jälkeen yläkertaan hostellille.

Tänään aatonaattona vuokrattiin hostellilta pyörät ja ajeltiin 15km tuonne Venice Beachille, joka on sellainen vähän hipimpi ranta täällä Losissa. Matka meni yllättävän joutuin rantatietä ajellessa. Meillä oli oikein sellaset chopper-pyörät paksuine renkaineen ja leveine ohjaustankoineen. Lähdettiin liikkeelle vasta puolen päivän jälkeen, joten meillä ei jäänyt hirveästi aikaa hengailla Venicellä, kun piti lähteä takaisin ennen pimeää. Jos joskus tuun takaisin Losiin, harkitsisin vakavasti majoituksen hommaamista tuolta Venicestä. Ehdittiin siinä parit katuesitykset katsoa, siellä mm. pari poikaa soitteli sankoilla ja sähköviululla kaikkia hittibiisejä ja joululauluja, alla video.

Kotimatkalla saatiin katsella kuinka aurinko laski Tyynenmeren yllä. Kyllä siinä taas sai miettiä, että on sitä hienoja paikkoja nähnyt näiden kuluneiden kuukausien aikana!

Aurinko laskee Tyynenmeren taa El Segundo Beachilla
Huomenna matka jatkuu San Franciscoon, jossa jouluaattoa vietetään kera ranskalaisten ystävien, jotka jatkoivat matkaa Losista Friscoon jo perjantaina. Tarkoitus ois mennä yhdessä safkaamaan jonnekin ja sen jälkeen jatkaa iltaa jossakin muualla. Joulufiilistä täällä palmujen keskellä ei kyllä ainakaan vielä ole saanut kehiteltyä, mutta eiköhän se siitä kun iskee tonttulakin päähän!

PS. Kalifornialainen vastine perinteiselle pulkkamäelle:

PPS. Losin kraanavesi ei maistu yhtään kloorille! Hooray!