tiistai 4. joulukuuta 2012

Haluan hyvää ruokaa!

Oon koko syksyn syöny lähinnä joko kanaa ja salaattia tai lehtipihviä ja salaattia, ja nyt tulee varsinkin kana siinä määrin korvista ulos ettei enää pysty. Tein kerrankin kanasta ihan kastikkeen, että jos se uppoais vähän paremmin mutta ei. Toisaalta en tiiä mitä ajattelin - ei kanakastike ja riisi oo koskaan mitään mun lempiruokia ollukaan :D Nyt toimintasuunnitelmana on, että meen keskiviikkona Walmartiin ja ostan koko loppuviikoksi tortillatarvikkeet (ku niihin ei kyllästy ikinä) sekä ensi viikoksi tarvikkeet kotitekoista pitsaa varten, ja sen jälkeen se onki jo bye bye Pittsburg - ja edessä on kolme viikkoa Subwayta, ainakin jos vanhat merkit paikkansa pitää. No ei vaan nyt ois tarkotus ihan oikeesti kokkailla jotain halpaa safkaa hostelleilla, ettei mee kaikki rahat ulkona syömiseen.

Tää on nyt vissiin sitä kulttuurishokkia, vaikkakin oon kuitenkin syöny aika samanlaista ruokaa kuin Suomessa. Meillä ei vaan oo täällä mitään välineitä eikä ees mausteita laittaa mitään erikoisempaa, niin oon syöny liikaa samaa ruokaa. Yleensä tykkään etsiä kaikkia uusia reseptejä ja testata niitä, mutta täällä ei viiti alkaa yhen kerran takia ostamaan kokonaista maustepurkkia. Ja on siinä sekin, että täällä ei mikään maistu millekään. Tomaatit ei maistu miltään ja ne näyttää vielä yli kahden viikon päästäkin aivan yhtä tuoreilta ku ostopäivänä, kurkku on tosi kallista ja erittäin mautonta. Monet sanoo suomalaisten tomaattien olevan pahoja, mutta ne alkavat olla aika hyviä jenkkitomskujen jälkeen! Leipä ei homehdu vaikka se ois yli viikon kaapissa.

Oon pari kertaa käyny kampuksella Dining Hallissa syömässä, mutta ei sielläkään kovin kummoista ruokaa oo. Ihan hyvä salaattibaari, mutta muuten on sitten hampparia ja ranskiksia, sekä jotain kotiruokaa, joka on aina aika mautonta. Sinänsä oon kyllä ihan tyytyväinen ettei mun oo tarvinnu käydä siellä joka päivä niinku jotkut asuntolassa asuvat. Yoselin eli se yks meksikolainen rafla on paras täällä, pari kertaa oon käyny tuolla yhessä halvassa kinkkilässä Lotuksessa vaikkein kinkistä hirveesti tykkääkään ja sit täällä on myös salaattiravintola Sweet Greens, joka on ihan jees, mutta sielläkin on aina aika lailla samat vermeet tarjolla.

Ja äiti, kun viime viikolla kysyit, mitä ruokia kaipaan Suomesta, niin lisään listalle ruisleivän ja maitorahkan lisäksi lohen. Täällä ei paljon kalaa näy, enkä oo tainnu syödä kalaa kertaakaan koko syksynä! Uunilohta creme bonjour cuisinen kanssa, oijoijoijoi......

1 kommentti: