perjantai 21. joulukuuta 2012

Las Vegas

Siinä meni kolme yötä Las Vegasissa. Hyvinhän se reissu meni: ensin Henna heräs aamulla tuntia ennen sen lennon lähtemistä ja lähti pää kolmantena jalkana lentokentälle, ja sitten viimeisenä iltana multa hävis lompakko. Tällä hetkellä toimin siis kavereilta saatavien käteisvarojen voimin, ja näin se taitaa mennä loppureissun  ajan.

Vegas oli aika lailla sellainen, miksi olin sen kuvitellutkin. Siellä, kuten tähän mennessä kaikissa muissakin paikoissa Jenkkilässä, huomas sen, että ei ne kaupungit oo kovinkaan kummoisia. Likaista, ränsistynyttä, ja se tietty osa, joka on hohdokasta. Telkkarissa ei vaan koskaan näytetä sitä toista, arkista puolta. Yövyttiin hostel Catissa, oli ihan ok hostelli, tosin aika huonot iltamenot. Meillä piti olla kymmenen hengen sekahuoneet, mutta sitten kaks meistä laitettiin privaattihuoneeseen, ja me muutkin mentiin sitten sinne kun kerta kuus sänkyä oli tarjolla. Ei oltais oikeasti saatu vaihtaa, mutta eipä siitä kukaan mitään sanonu.

Vegasissa kannattaa mennä syömään buffetteihin, me mentiin ekana päivänä sunnuntain shamppanjabrunssille Main Street Stationille, maksoi $12 ja olihan siinä apetta. Tiistaina käytiin illallisbuffetissa Golden Nuggetissa, se makso parikymppiä ja ruoka oli vähän enemmän semmosta gourmet-safkaa, sushia ja muuta.

Tsekkailtiin jotain pakollisia turistijuttuja, mm. Bellagion suihkulähteet ja Welcome to fabulous Las Vegas -kyltin.En ollu yhtään tajunnu, että se kyltti on niin kaukana kaikesta. Mentiin bussilla niin pitkälle kuin pääsi, ja siitä piti vielä kävellä noin kilometri ohi viimeistenkin hotellien.

Bellagion suihkulähteet ja pienois-Eiffel

Welcome to Las Vegas!
Grand Canyonin reissu ei menny ihan nappiin. Vuokrattiin auto lentokentältä ja lähdettiin ajelemaan kohti Arizonaa viiden aikaan aamulla. Perille päästyä meitä oli vastassa sankka sumu. Canyonilla ei nähnyt yhtään mitään, se oli jotenkin niin utopistista :D Mua vaan nauratti se tilanteen hullunkurisuus, ajettiin autolla 7 tuntia katsomaan yhtä luonnon suurimmista ihmeistä, eikä nähty siitä mitään. Oli mukava käydä sielä turistikeskuksessa katsomassa joku elokuvapätkä hienosta kanjonista... No, ehkä jonain päivänä palaan katsomaan kanjonia kesäaikaan.

Grand Canyon

Reissuporukka, takana kaunis kanjoni
Eilen saavuttiin Los Angelesiin, ja täällä vielä neljä yötä vietellään. Jouluaattona sitten San Franciscoon joulunviettoon, josta 27.12. viikoksi New Yorkiin.